Hvorfor en Hjemmeside eller Webshop

Vi er blevet en digital nation, så hvis du vil fange købsinterresen fra din målgruppe. Bliver du nød til at kommunikerer hvor målgruppen befinder sig. Underøgelser viser, at danskerne er på nettet stort set hverdag. Særligt de 18-34 årige er på nettet altid eller som minimum på internettet flere gange om dagen. Men også ældre internet bruger webshop og hjemmesider stor set hver dag. Vi giver her 8 grunde til hvorfor du skal prioriterer online tilstedeværelse for at nå ud til din virksomheds målgruppe.

  1. Danskerne bruger stigende grad webshops og hjemmesider i deres købsadfærd. (IT-anvendelse i befolkningen 2017 – Danmarks statistik).
  2. Der ingen webshop købsadfærd kløft mellem kvinder og mænd længere. I 2011 var det kun 62 % af kvinderne mod 69 pct. af mændene, der netshopper. Andelen er nu steget til 76 pct. for mændene og 75 pct. for kvinderne. IT-anvendelse i befolkningen 2017 – Danmarks statistik).
  3. Globalt bruges hjemmesider og webshop i stigende grad i forbrugernes købsadfærd især for at undersøge, finde informationer og købe produkter, services og andre ydelser (searchengineland.com)
  4. Mangfoldighed af medier, der er til rådighed for forbrugerne reducerer ikke brugen af hjemmesider og webshop. Tværtimod viser undersøgelser på stigende brugsrate. De digitale muligheder (Facebook, LinkedIn, Twitter osv.) forstærker faktisk brugen af internet shopping.(The Digital Consumer Study 2017 – Local Search Association).
  5. 30% af forbrugerne vil ikke handle med en virksomhed uden en hjemmeside eller webshop. Faktisk er forbrugerne typisk afhængige af flere internet kilder for at indsamle oplysninger, før de træffer en købsbeslutning. (The Digital Consumer Study 2017 – Local Search Association)
  6. 46% forbrugerne forklarer at en hjemmeside er den største afgørende faktor for, om de har tillid til en virksomhed. Dvs. en stor del af dit omdømme / brand bedømmelse  baseres på hjemmesiden eller webshoppen. Særligt afgørende for en hjemmesides troværdighed vurderes på baggrund af design, layout og typografi. (How Do People Evaluate a Web Site’s Credibility? 2002 – Stanford).
  7. En undersøgelse af e-tailing Group viser, at 75 procent af forbrugerne, bruger kvaliteten af produktbilleder som afgørende for at vælge og købe produkter online.
  8. Med andre ord er virksomheden identitet er afgørende i B2C, B2B og B2G købsadfærden. Der analyseres og vurderes i stor grad på baggrund af virksomhedens online tilstedeværelse.

Hvad koster en Hjemmeside eller Webshop?

Der er ikke noget nemt svar, men det handler om hvor professionel og kundetilpasset hjemmesiden ønskes. Men vi har tidligere givet en hjemmeside og webshop pris guide her.


1 Kommentar

Ashton · 29. marts 2019 kl. 2:22

It works very well for me

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *